جبران خلیل جبران

مجموعه کامل آثار جبران خلیل جبران به ایران می آید
مجموعه آثار " جبران خلیل جبران " - نویسنده لبنانی ، با ترجمه منوچهر هزاره خانی به زودی به زبان فارسی در ایران ترجمه و منتشر خواهد شد .

به گزارش خبرنگار کتاب مهر ،  مجموعه آثار " جبران خلیل جبران " ،  با ترجمه " منوچهر هزاره خانی " ،  در شش  جلد  و با بیش از 2000 صفحه  به زودی توسط نشر " افراشته " به دست چاپ سپرده خواهد شد .


" هزاره خانی " ، تمامی آثار " جبران خلیل " ، را به صورت کامل شامل تمامی قصاید ،  داستان های کوتاه  و بلند ،  رمان ها ، نمایشنامه ها ، شعرهای منثور،  مقالات  و نقدهای ادبی و اجتماعی و مجموعه نامه های این ادیب و شاعر لبنانی را که به دوزبان عربی و انگلیسی نوشته و منتشر شده است ،  به فارسی ترجمه  و به زودی توسط این ناشر به چاپ خواهد رساند .

به گزارش مهر ، در این کتاب مجموعه تابلوهای نقاشی " جبران خلیل " نیز دریک مجلد به صورت مجزا منتشر خواهد شد ، که این آثار شامل تابلوهایی که خود وی کشیده و یا از وی کشیده اند ، نیز می شود .

به گزارش مهر ، " جبران خلیل جبران " ، در ششم ژانویه سال 1883 میلادی در لبنان شمالی دیده به جهان گشود . مادرش کامیلا  راحمه ، جبران را از سومین شوهر خود با نام خلیل جبران بدنیا آورد . جبران خلیل جبران در هشت سالگی به همراه خانواده اش  به آمریکا رفت و در 25 ژوئن 1895 میلادی سفری به نیویورک داشت .

وی پس ازآن  برای بار دوم ،در سال 1898 به همراه خانواده اش وارد لبنان شد . او در بین  سالهای 1898 تا 1902 در دانشگاه لبنان به تحصیل پرداخت . پس از اینکه اعضای خانواده اش در سال 1902 دار فانی را وداع گفتند او در همان سال برای دومین بار به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد . در سل 1908 به پاریس سفر کرد اما پس از مدتی دوباره به آمریکا بازگشت .

" جبران خلیل "  در سال 1914 در پاریس نمایشگاهی از آثار نقاشی خود را برپا کرد و در سال 1918 میلادی نخستین مجموعه شعرش را با نام دیوانه به زبان انگلیسی منتشر کرد .

 پیش قراول (1920 )  ، پیامبر (1923 ) ، شن و کف ( 1926 ) ، مسیح پسر انسان (1928 ) از دیگر آثارادبی  او به زبان انگلیسی است . ارواح عاصی  (1908 ) ، بالهای شکسته (1912 ) و یک اشک ویک لبخند  ( 1914 ) از عناوین مهمترین آثار او به زبان عربی هستند . وی در حوزه علوم روانشناختی نیز آثار گرانسنگی از خود به جای نهاده است  که از میان آنها می توان به زمین خدایان (  1931 ) و باغ پیامبر (1933 ) میلادی اشاره کرد .

گفتنی است ، این عارف شاعر در دهم آوریل سال 1931 میلادی در سن چهل و هشت سالگی در نیویورک بر اثر سرطان در گذشت .

                                    h_pourakbary@yahoo.com                                                                

                                   pourakbaryh@gmail.com                                                                    


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد